söndag 29 november 2009

En nyttig 1-års tårta

Storasyster undrade oxå om jag inte kunde göra en "nyttig" tårta som 1-åringar kan äta. Jag började klura på vad det skulle kunna vara och hittade det här receptet på internet. Jag klurade lite på de här med sockerkaksbotten och hittade en sockerkaka i min hälsokokbok som är gjord på dinkelmjöl. Den blev god! Receptet på nalle puh tårtan improviserade jag lite och tog nästan bort allt socker. I mitten lagret är det en burk fruktpuré blandat med banan och topplagret är två burkar fruktpuré, lite färskost, lite florsocker och lite saft från en apelsin. Glasyren blev faktiskt riktigt smarrig! Godiset över är såklart "for show" så det får man ju pilla bort när det är dags för 1-åringarna att hugga in.

1 kommentar:

  1. Nalle Puh tårtan gjorde succe, både hos stora och små! Och den var fantastiskt god, trots att den var nyttig!

    Tack moster Mia!

    SvaraRadera