måndag 19 oktober 2009

Min nya blogg...

...är väldigt fin tycker jag själv. Men att kommentera är lite knepigare än på den gamla. Men ge inte upp för det, det är bara att försöka igen.

Jag är sjuk igen, väldigt trött på dessa höstförkylningar. Nu håller jag på att tappa rösten. Så imorgon blir det att jobba hemma igen, inget prat bara mail.

Men Mickis är snäll, han köpte mat och choklad till mig.
Syster Matilda och Fanny ska komma in och äta lunch med mig imorgon. Vi ska gå på den nya malaysiska på min gata. Jag är så glad för alla bra restauranger som slår upp i mitt kvarter. Men brasseriett är min eviga favorit. Gillar inte riktigt menyn där just nu. Jag hoppas att dom återgår till sin gamla meny snart. Vi åt där i fredags och dom kör tapasmeny nu.
Missförstå mig rätt, jag älskar tapas. Men inte på brasseriett, dom är bra på husmanskost, varför förstöra konceptet? Tapas ska man äta i spanien.
Åh vad jag längtar till Barcelona, äta tapas och dricka tinto di verano. Eller gå till champagnerian och dricka rosa cava.
Nostalgiskt. Här dricker jag tinto di verano och har nog ätit ett antal tapas redan
Fanny har lovat att agera handmodell imorgon, jag har gett mig på att virka babyvantar men utan mönster eller riktlinjer så det är rena chansningar just nu. Ska se om jag är rätt ute med något av paren. Har gjort två par än så länge. De kommer ut på bloggen snart...

1 kommentar:

  1. Jaaa ska bli kul att luncha imorgon och låta Fanny modella lite..:)

    SvaraRadera