lördag 31 oktober 2009

Christmas latte @ starbucks

För två år sedan firade jag jul i Chicago. Min storasyster Jenny och hennes man Victor bodde där. Det var en riktigt mysig jul med sightseeing, zoo besök, shopping, besök på mysiga restauranger och barer. På julafton åkte vi till andersonville där de första svenskarna i usa hade hållit till vilket det fortfarande fanns spår kvar av så där köpte vi köttbullar och prinskorv. Så trotts att vi var i usa så blev det en svensk jul.

På starbucks fanns det en christmas edition av deras goda latte som jag tyckte var så god så jag drack nog minst en om dagen. Den smaken har jag inte känt sen dess. Förrän nu då Micke hade köpt hem marabous vinteredition av choklad och det smakade precis som min jul-latte. Vilken lycka och jag fick smakminnen från min mysiga chicagojul.

2 kommentarer:

  1. ...och den julen låg jag på en strand i Thailand och firade jul vid poolen! Chokladen såg dock väldigt god ut..hur kan jag ha missat den?!?!

    SvaraRadera
  2. Halloj!
    Fin blogg du har, tycker jag. Provade också chokladen i helgen. Måste nog snabba mig att köpa en till...

    SvaraRadera