lördag 8 januari 2011

Garnförvaringsmöbel

Mitt eviga problem är förvaring av garn. Jag har tidigare haft garnet i lådor, men då hittar man det inte när man väl behöver det. Jag har funderat den senaste tiden på en egen design av möbel för just garnförvaring, men har inte hittat någon som faktiskt gjort en just sådan möbel. Jag spann vidare lite på idén och kom på att ikeas cd och dvd hylla funkar. Micke har en sådan och lite utan hans vetskap la jag vantarna på den.

Jag blev riktigt riktigt nöjd! Hyllorna är flyttbara så har man mycket av någon sort så kan man ha ett större hål där. Jag har försökt sortera efter typ av garn och känner att jag faktiskt är ganska nöjd med ordningen.

Det är lite kul för trotts att det är olika sorters garn och olika märken så har vissa sorterats lite efter användningsområde, typ dockkläder, bakverksgarn.

Ja kvällen kommer nog att spenderas med att flytta garner hit och dit tills jag är helt nöjd. Jag känner mig helt nöjd med den kvällsplanen!

1 kommentar:

  1. Fin blogg. Har just startat upp en egen blogg. kolla gärna in där och säg vad du tycker om den. Det handlar mest om virkning och amigurumi, välkommen hit. http://mcmallasamigurumi.blogg.se

    /Malin

    SvaraRadera