fredag 7 januari 2011

Världens finaste julgran

Idag har vi tagit ut granen och håller på och städa ut julen. Det känns alltid lite deppigt tycker jag när man måste ta ner ljusstakar och plocka bort den fina granen. Det känns liksom lite tomt hemma.
Det är samma visa varje år med mig. Vi går till granförsäljaren, jag studerar alla granar och tycker att dom är väldigt små och fjuttiga. Jag väljer den största dom har och när jag kommer hem så inser jag att den är ju ganska stor (fick kapa lite för att få plats med spiran) Men det gör ingenting, med gran är det desto större desto bättre som gäller enligt mitt tycke.

Mitt julpynt är väl utvalda saker, har köpt kulor lite här och lite där. Det började nog i Chicago för tre år sedan där jag köpte flera fina kulor. Sen har jag handlar lite hemma varje år, förra året var jag och Micke i London och handlade julsaker på Harrods (i september!). I år var jag ju i London i december och kunde därmed handla julsaker på alla affärer. Bäst var det på harrods och på The Christmas Shop, man skulle kunna säga att det var ett lätt överflöd av julsaker där.

Kula från harrods, den är väldigt engelsk men det är det jag tyckte var fint. Vi har tomtar runt stammen, det brukade mormor alltid ha när vi var små och det är så fint.

Man kan ju inte handla så mycket på harrods för det är ju ganska dyrt, Sara tyckte jag var knäpp som köpte en julkula för 7 pund och jag kan inte annat än att hålla med!

Från The Christmas Shop, en så himla rolig affär!

Här är jag efter att vi varit inne på affären och är nog helt enkelt ganska julsalig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar