onsdag 12 september 2012

Organiserad veckohandling

Det händer ganska ofta att Micke och jag slarvar med mathandling och matlagning. Det går ju inte nu när vi får en liten Kiwi som måste äta bra mat varje dag, ja vi oxå förstås. För ett tag sen började vi skriva ner de rätter vi äter och lagar. Jag skrev ner dessa rätter och vad som behöver handlas varje vecka för att kunna laga dem. Sen skrev jag ut och laminerade dem och nu har vi dem på kylen. Det är så ofta som jag handlar och så har jag glömt vad det var jag tänkte laga. Men när maten är slut är det bara att plocka ner nästa vecka och gå och handla och det finns inte en chans att man glömmer vad det var man hade tänkt. Än så länge har vi fyra veckomatlistor, men vi fyller på vart efter vi kommer på nya rätter. 


På ena sidan ser man veckans mat


Och på andra sidan inköpslista grupperad efter frukt och grönt, mejeri etc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar