tisdag 29 maj 2012

Gästboksgirland - hur gör man

Tidigare i veckan visade jag den girland som jag gjorde till en babyshower. Med risk för att låta som bak-Leila men: det är verkligen världens enklaste (allt är världens nånting med Leila), så nu tänkte jag oxå visa hur man kan göra den.

Det som behövs:
Färgglada papper
Lim
Snöre


Ta ett glas och rita cirklar på färgglada papper, så många man får plats med. Jag la även ihop papperna två och två och tejpade i kanterna (men inte över ringarna) så när jag sen skulle klippa ut dem så klippte jag två papper samtidigt. Klipp sen ut alla ringar. (pappersnäsdukarna var för den obligatoriska vårförkylningen som slagit till)

Sen var det bara att börja limma. Jag använde mig av ett present snöre, men vilket fint snöre som helst går bra. 

Limma på en av cirklarna, lägg på snöret och lägg sen över nästa cirkel.

Resultatet blir då en girland med en massa ringar på, det blir lite konfettiaktigt och väldigt färgglatt!
Jag har sen valt att inte skriva något på min girland då jag tänkte att den kan fungera lite som en gästbok, alla gästerna får skriva ett litet meddelande i en varsin cirkel. Jag tänkte även att man kan ha den och antingen upphängd på väggen eller lägga ut på bordet som dekoration.

Ska man ha kalas kan man istället skriva saker på girlanden, typ "GRATTIS MIA" med en bokstav på varje cirkel. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar