söndag 10 januari 2010

Stickade tossor

De här babytossorna har jag stickat med ett mönster från boken Stickat till busiga barn. Den fick jag av Matilda i födelsedagspresent när jag fyllde 25 och Alva var på väg, hon är strategisk min syster. Hihi... Tyvärr tror jag att jag slarvat lite med masktätheten för det har än så länge inte kommit någon bebis som har kunnat ha dem. Det var samma sak med ett par vantar som jag stickade, vet inte riktigt hur jag tänkte för de är tillräckligt stora att passa på mina tummar, men å andra sidan så vet jag att Alvas docka Moa kan ha dem. De passar henne perfekt!

2 kommentarer:

  1. Vilka jättesöta tossor,jag är övertygad om att Alva kommer att älska dem. Tror du inte att Fanny kan ha dem?

    SvaraRadera
  2. Jag kan prova på tjejerna, men dom är väldigt smala. Fast då kanske det är Julia som kan ha dem bäst, hon har ju smala fötter...

    SvaraRadera