måndag 28 december 2009

Nostalgi

Idag har varit en pysseldag hemma. Jag har bland annat städat min garderob, röjt köket och tagit backup på alla bilder på min dator (till min fina röda hårddisk).
Hittade då den här bilden från i augusti då Mickis och jag var i Eskilstuna och köpte bil. På vägen tillbaka åkte vi via vårt gamla landställe där jag tillbringade mina barndoms somrar. Det var där allt började då jag minns att min mormor lärde mig sticka. Jag var fast redan då och håller på än idag typ 20 år senare. Vet inte vad det är som gör att man fastnar, men jag har hört att det sägs att vissa har det och andra inte, tålamodet att fortsätta dvs :)

Alva fick en vävram där man kan väva mattor som hon enligt min syster gillar väldigt mycket (eller veeeva som hon själv säger). Hon är en pysseltjej, så jag tror att hon har det. Jag hoppas det, som vi kommer virka då lilla Alva! Jag brukar fråga henne om hon oxå vill lära sig och då brukar hon svara att det vill hon.

1 kommentar: