torsdag 2 april 2015

Påskgodis

Det går ganska bra att leva sockerfritt. Men inför påsk har tillgängligheten av godis ökat med en sisådär 3000%. Det säljs godis i vartenda hörn av butikerna. Lite skrämmande tycker jag när vi i Sverige är rätt stora godiskonsumenter även öriga året.
Jag har överlagt med mig själv fram och tillbaka. Ska jag äta lite godis och riskera att sockerberoendet kommer tillbaka och dessutom riskera att få problem med magen igen? Välja ut vissa saker att äta? 
När det väl kom till kritan så kom jag fram till att det är egentligen en sak jag verkligen gillar, anton berghs marsipanägg. 
Jag bestämde mig för att prova att göra eget marsipangodis utan vitt socker. 

Resultatet blev över förväntan och kan absolut ta mig igenom påsken utan att falla för andra mindre bra frestelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar