lördag 22 december 2012

Granen

Jag vet inte riktigt hur jag lyckas. Varje år när jag väljer gran så tänker jag "jaja, jag tar väl en mindre än förra året då", så kommer vi hem och granen petar i taket och jag inser att jag inte höll igen i år heller. Men det spelar ingen roll för den är faktiskt fantastiskt fin! (i år petade den inte i taket, vilket den gjorde förra året så lite mindre lyckades jag ju ändå välja)

Jag måste säga att jag har öga för granar för jag pekade på den här nästan direkt och ville ha den. Granförsäljaren sa att många går varvet runt av granar och väljer sen ändå slutligen den första de såg.

Nu är den klädd och klar och står fin i vardagsrummet. Det är så mysigt att packa upp alla dekorationer för jag har köpt de flesta när jag har varit ute och rest så det finns fina minnen förknippade med varje grej. Förra året firade vi nyår i New York och jag handlade en del saker där. Dem har jag sen hunnit glömma och när jag tar upp dem och hänger i granen så blir det som en rolig överraskning. Fler än en gång har jag utropat "ja men just det, den här köpte jag ju oxå!" 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar