söndag 8 augusti 2010

Doftblogga


Jag önskar att jag skulle kunna blogga med doft, för det luktar så himla gott i mitt kök just nu. Och att jag hade några dagar mer semester för det har varit en så härlig semester så jag vill inte att den ska ta slut.
Receptet på brödet kommer från tasteline och jag kan säga att det var riktigt gott!
Appropå att dokumentera doft så fick jag för mig att det var möjligt när vi var på öland och jag tyckte det luktade så konstigt på toan (ja alltså det var ingen "riktig" toa doft, det luktade typ bastu och nåt annat, mycket konstigt och väldigt o-toa-aktigt). Micke kände ingenting så då tänkte jag för mig själv "jag spelar in doften så kan jag kolla med någon annan om dom känner igen det", man är så van att fånga allt händelser, ljud, synintryck så i ett par sekunder så tyckte jag att det skulle ju vara helt självklart att man kan "spela in doft". Sen kom jag på att det går ju faktiskt inte. Så Micke och jag analyserade det en stund och kom fram till att det antagligen kommer komma i framtiden. Vi är hoppfulla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar